Pengaruh Komunikasi Interpersonal Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Wild Original Majalengka

Authors

  • Deni Istiono Universitas Majalengka
  • Nining Kurniasih Universitas Sebelas April Sumedang
  • Pupung Pamungkas Universitas Halim Sanusi

DOI:

https://doi.org/10.31949/entrepreneur.v6i1.12988

Abstract

In the business world, business actors must be able to maintain their existence and compete with other companies. To achieve this goal, a high level of customer satisfaction is required. Interpersonal Communication and Service Quality are factors that can increase customer satisfaction. This study aims to determine how the influence of Interpersonal Communication and Service Quality on Consumer Satisfaction at Wild Original Majalengka. This research is a survey research type using a descriptive and verification approach. The population in this study is the Wild Original Majalengka consumers with a total sample of 100 respondents. The sampling technique used is Nonprobability Sampling. The data collection technique in this study was a questionnaire using a Likert scale. Data analysis using classical assumption test, multiple regression analysis, coefficient of determination, model feasibility test and partial hypothesis testing. The results of hypothesis testing indicate that Interpersonal Communication has a positive and significant effect on Consumer Satisfaction. Service quality has a positive and significant effect on consumer satisfaction

Keywords:

Interpersonal Communication, Service Quality, Customer Satisfaction

Downloads

Download data is not yet available.

References

Agus Sugianto. (2018). Pemgaruh Kualitas Pelayanan dan Komunikasi Interpersonal Terhadap Loyalitas Pelanggan (Studi pada Pelanggan Obat Ethical PT Gracia Pharmindo Area Majalengka). Skripsi Ekonomi Universitas Majalengka.

Angga Putra Bastian. (2017). Pengaruh Kualitas Produk, Komunikasu Interpersonal, Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Nasabah Pada PT Bank Syariah Kantor Cabang Kediri. 01, 2-17.

Ani Supiyani. (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepercayaan Terhadap Loyalitas Pelanggan pada toko UD Putra TS Majalengka. Skripsi Ekonomi Universitas Majalengka.

Bagus Handoko. (2017). Pengaruh Promosi, Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Titipan Kilat JNE Medan. 18, 61-72.

Denok Sunarsi. (2020). Pengaruh Bauran Pemasaran Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Giant Dept Store Cabang BSD Tangerang. 21, 7-13.

Dinda Nurshandrina (2020). Pengaruh Brand Image, Kualitas Produk, dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Produk Fashion Hijab (Studi Pada Konsumen Toko Rabbani Majalengka). Skripsi Fakultas Ekonomika dan Bisnis Universitas Majalengka.

Enggarayu Weningtyas & Miftahun Ni'mah Suseno. (2012). Pengaruh Komunikasi Interpersonan Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen. 17-26.

Harman Malau. (2017). Manajemen Pemasaran “Teori dan Aplikasi Pemasaran Era Tradisional Sampai Era Modernisasi Global”, Penerbit Alfabeta,cv. Bandung

Imam Ghozali. (2013). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 21. Semarang.

Maman Abdurohman. (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Terhadap Loyalitas Nasabah (pada PT Pegadaian Persero Cabang Majalengka). Skripsi Ekonomi Universitas Majalengka.

Novia Hardiyanti Putri. (2016). Pengaruh Komunikasi Interpersonal Dan Mutu Pelayanan Terhadap kepuasan Nasabah. 4, 198-204.

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, Dan R&D. Bandung : Alfabeta.

Tristyastiana Sutrisno. (2020). Pengaruh Inovasi Produk Dan Brand Image Terhadap Minat Beli. Skripsi Ekonomi Universitas Majalengka.

Downloads

Abstract Views : 96
Downloads Count: 62

Published

2025-01-31

How to Cite

Istiono, D., Kurniasih, N., & Pamungkas, P. (2025). Pengaruh Komunikasi Interpersonal Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Wild Original Majalengka. Entrepreneur: Jurnal Bisnis Manajemen Dan Kewirausahaan, 6(1), 115–123. https://doi.org/10.31949/entrepreneur.v6i1.12988

Issue

Section

Articles