Pengembangan Media Digital Papan Pintar Mata Pelajaran PAI Untuk Kelas 3 Sekolah Dasar
DOI:
https://doi.org/10.31949/am.v6i2.11991Abstrak
Based on the results of a survey conducted at Pamanukan Elementary School, Subang City, it is known that not all classes apply digital media in the classroom. The aim of this research is to create smart products from media products and to improve the effectiveness and quality of PAI learning for basic education students. This research uses the reach and development method with research setting in basic education. These media are divided into 5 categories. The first category is analysis, the second category is design, the third category is development, the fourth category is implementation, and the fifth category is evaluation.
Kata Kunci:
Digital Media Development, Smart BoardUnduhan
Referensi
Amirudin, N. (2019). Problematika Pembelajaran Pendidikan Agama Islam di Era Digital.
Prosiding Seminar Nasional Prodi PAI UMP.
Firmansyah, M., Masrun, M., & Yudha S, I. D. K. (2021). ESENSI PERBEDAAN METODE
KUALITATIF DAN KUANTITATIF. Elastisitas - Jurnal Ekonomi Pembangunan, 3(2). https://doi.org/10.29303/e-jep.v3i2.46
Hamid, A. (2020). Profesionalisme Guru dalam Proses Pembelajaran. Aktualita: Jurnal Penelitian Sosial Keagamaan.
Hidayat Rizandi, Muhammad Arrazi, Asmendri, & Milya Sari. (2023). Pentingnya Manajeman Sarana dan Prasarana Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan. Akademika: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 5(1).
https://doi.org/10.51339/akademika.v5i1.745
Ilyas, M., & Maknun, J. (2023). Strategi Pengembangan Literasi Keagamaan dalam Pendidikan Islam di Era Digital. Journal of Education and Religious Studies, 3(01). https://doi.org/10.57060/jers.v3i01.70
Jaelani, J. (2022). Pembentukan Karakter Melalui Pendidikan Agama Islam. Jurnal Indonesia Sosial Sains, 3(5). https://doi.org/10.36418/jiss.v3i5.596
Noor, A. (2019). Problematika pembelajaran pendidikan agama Islam di era digital.Prosiding Seminar Nasional Prodi PAI UMP.
NURYADIN, N. (2017). STRATEGI PENDIDIKAN ISLAM DI ERA DIGITAL. FITRAH: Jurnal
Kajian Ilmu-Ilmu Keislaman, 3(1). https://doi.org/10.24952/fitrah.v3i1.637
Pramadhani, D. H. (2022). Framing Pemberitaan Kesenjangan Digital di Daerah 3T. Jurnal Ilmu Siber, 1(3).
Santika, I. G. N., Suastra, I. W., & Arnyana, I. B. P. (2022). Membentuk Karakter Peduli Lingkungan pada Siswa Sekolah Dasar Melalui Pembelajaran IPA. Jurnal Education And Development, 10(1).
Siti Nurhasanah. (2022). PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN PAPAN PINTAR PADA MATA PELAJARAN IPA KELAS IV SD NEGERI REJOSARI. LJSE: Linggau
Journal Science Education, 2(3). https://doi.org/10.55526/ljse.v2i3.333
Tafonao, T. (2018). PERANAN MEDIA PEMBELAJARAN DALAM MENINGKATKAN
MINAT BELAJAR MAHASISWA. Jurnal Komunikasi Pendidikan, 2(2). https://doi.org/10.32585/jkp.v2i2.113
Trisiana, A. (2020). PENGUATAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN KEWARGANEGARAAN MELALUI DIGITALISASI MEDIA PEMBELAJARAN. Jurnal
Pendidikan Kewarganegaraan, 10(2). https://doi.org/10.20527/kewarganegaraan.v10i2.9304
Lindawati, E., & Tarlam, A. (2024). PENDIDIKAN ANAK DALAM AL-QUR’AN SURAH LUKMAN AYAT: 12-19 PERSPEKTIF MAQASHID SYARIAH. JUPIDA : Jurnal
Pendidikan Anak Usia Dini Miftahul Huda, 2(1), Article 1.
(PDF) Budaya Unik “Munggahan” Menjelang Bulan Ramadhan Di Kabupaten Subang Jawa Barat: Studi Antropologi Al-Qur’an: Indonesia. (n.d.). Retrieved November 27, 2024, fromhttps://www.researchgate.net/publication/384621668_Budaya_Unik_Mungga han_Menjelang_Bulan_Ramadhan_Di_Kabupaten_Subang_Jawa_Barat_Studi_Antropol ogi_AlQur'an_Indonesia?_tp=eyJjb250ZXh0Ijp7InBhZ2UiOiJzY2llbnRpZmljQ29udHJp YnV0aW9ucyIsInByZXZpb3VzUGFnZSI6bnVsbH19
Tarlam, A., Ruslan, D., & Wiwitkusbianti, S. (2023). Meningkatkanan Kemampuan Mengenal Huruf Hijaiyah Melalui Media Pohon Huruf dengan Metode Demonstrasi pada Anak Usia Dini di PAUD Al-Azhar Ciasem Subang. BAKTI MIFDA: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), Article 1. https://ejournal.stai-
mifda.ac.id/index.php/bakti/article/view/388