THE INFLUENCE OF PRICE, QUALITY AND COFFEE SERVICE AT SUMBERJAYA COFFEE SHOP

Authors

  • Lia Milana Universitas Majalengka
  • Rizky aditya sanjaya universitas majalengka

Abstract

This study aims to examine the effect of price, quality and service variables on customer satisfaction in Sumberjaya coffee shops. This research uses a survey-based quantitative approach involving 30 respondents selected using purposive sampling method. Primary data was obtained through an open-ended questionnaire that had been tested for validity and reliability to ensure the accuracy and consistency of the measuring instrument. Data processing was carried out using multiple linear regression analysis to evaluate the relationship between the independent variables of price, quality and service with the dependent variable of customer satisfaction. The results showed that all items in the questionnaire were valid and the research instrument was reliable. Statistically, the variables, price, and service have a significant effect on customer satisfaction, both individually and simultaneously. The findings provide practical implications for coffee shop managers in Sumberjaya to focus on improving these three elements to increase overall customer satisfaction.

Keywords:

customer satisfaction, quantitive research, marketing strategy, costumer loyalty

Downloads

Download data is not yet available.

References

Amalia, Y. N., & Nurtiahiadi, E. (2024). Dampak Persepsi Harga terhadap Minat Beli Ulang melalui Kepuasan Konsumen pada Luwak White Koffie di Kota Bandung. Journal of Management and Bussines (JOMB), 6(4), 1565–1577.

Amin, A. M., & Johansen, J. (2022). Pengaruh Citra Merek Dan Inovasi Produk Terhadap Keputusan Pembelian Dan Kepuasan Konsumen Kopi Kapal Api Di Kota Pekanbaru. INVEST: Jurnal Inovasi Bisnis Dan Akuntansi, 3(1), 89–107.

Ardiansyah, M. (2017). PENGARUH WORD OF MOUTH, PERSEPSI HARGA DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUASAN KONSUMEN MELALUI KEPUTUSAN PEMBELIAN SEBAGAI VARIABEL INTERVENING (Studi Kasus Pada Penikmat Kopi Instan Nescafe Di Mahasiswa Fakultas Ekonomi UNISSULA).

Dharmayana, I. M. A., & Rahanatha, G. B. (2017). Pengaruh brand equity, brand trust, brand preference, dan kepuasan konsumen terhadap niat membeli kembali.

Fandy Tjiptono, G. C. (2019). Service, quality dan customer satisfaction.

Hartini, I. (2021). Stimulus Pemasaran Produk Kopi terhadap Kepuasan dan Loyalitas Konsumen. Journal of Management and Bussines (JOMB), 3(2), 130–143.

Lupiyoadi, R. (2018). Entrepreneurship: From Mindset to Strategy; Edisi Kedua.

Nuramndani, R. (2021). Pengaruh Harga, Kualitas Produk, Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Kopi Kapal Api Mix (Studi Pada Mahasiswa STIE Putra Bangsa). Universitas Putra Bangsa.

Pawarti, G., Ngatno, N., & Hadi, S. P. (2022). Pengaruh Variasi Produk terhadap Pembelian Ulang dengan Kepuasan Konsumen sebagai Variabel Intervening (Studi Kasus pada Konsumen Supermaket Toko Pomo Boyolali). Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis, 11(1), 1–8.

Prammukti, K. B., & Tamulantak, R. (2023). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan di Kopi Janji Jiwa Harapan Indah. Human Capital Development, 10(2), 1–14.

Rangkuti, F. (2017). Customer care excellence: meningkatkan kinerja perusahaan melalui pelayanan prima plus analisis kasus jasa raharja. Gramedia Pustaka Utama.

Safitri, E. (2018). PENGARUH KUALITAS PRODUK, HARGA DAN CITRA MEREK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KOPI INSTAN GOOD DAY DAN TINJAUANNYA DARI SUDUT PANDANG ISLAM:(Studi Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi 2014 Universitas Yarsi).

Safitri, J. (2020). PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN CITRA MEREK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK KOPI INSTAN NESCAFE PADA KECAMATAN MINAS KABUPATE SIAK.

Sari, I. P., & Medyani, T. E. (2018). Harga dan physical evidence terhadap kepuasan pelanggan warung Upnormal. Sosio E-Kons, 10(2), 115–120.

Sausan, A. (2021). Faktor-Faktor Yang Memengaruhi Loyalitas Konsumen Pada Pembelian Kopi Bubuk Kapal Api Di Kota Surakarta. Agrista, 9(3).

Septiyana, I. R. (2024). PENGARUH KUALITAS PRODUK, PERSEPSI HARGA DAN CITRA MEREK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KOPI BUBUK KEMASAN INSTAN LUWAK WHITE KOFFIE DI PANCORAN MAS KOTA DEPOK.

Supangkat, D. A., Arifin, R., & M.Hufron. (2020). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk, Harga dan Lokasi terhadap Loyalitas Pelanggan melalui Kepuasan Pelanggan sebagai Variabel Intervening (Studi Pada Pelanggan Warung Kopi Kedai Singgah Malang). Journal of Chemical Information and Modeling, 9(7), 1689–1699.

Suparti, S., & Evelyna, F. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Kopi Instan Good Day Mocacinno di Kebumen: Studi pada Konsumen Produk Kopi Instan Good Day Mocacinno di Kebumen. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi (JIMMBA), 4(6), 788–802.

Downloads

Abstract Views : 23
Downloads Count: 14

Published

31-01-2025

Issue

Section

Articles